Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСубота, 20.04.2024, 16:30

Садківська гімназія Чмирівської сільської ради Старобільського районну Луганської області

Меню сайту
Категорії розділу
Новини нашої школи [129]
Новини освіти [12]
Новини
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 24
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Бібліотека

 /Files/images/bbloteka/бібліотека.jpg

 

 

 

 

 

 

Робота шкільної бібліотеки

як центру підтримки навчально-виховного процесу в школі

Бібліотека завжди була збирачем, хранителем і дослідником творів друку – вічних пам’яток писемності, а бібліотекарі – вірними зберігачами і популяризаторами духовного надбання поколінь.

Завдяки шкільній бібліотеці люди мають унікальну можливість познайомитися з історією розвитку освіти та культури рідного краю. Без шкільної бібліотеки неможливо сьогодні уявити навчання і виховання школярів, без неї неможлива освіта і самоосвіта педагогічних працівників, учнів та батьків.

Шкільна бібліотека – саме та крапка на карті села, де зароджуються і горять найбільш яскраві думки та почуття, вона – центр культури, де закладається духовне здоров’я нації. В.О.Сухомлинський писав: «У школі повинен яскраво горіти невгасимий вогник розумового життя; чим багатші й багатогранніші інтелектуальні інтереси вчителів і учнів, чим дорожче для кожного вихованця найважливіше джерело знань – книга, тим менша небезпека розумової обмеженості, байдужості до знань».

Тому своє основне завдання як шкільного бібліотекаря я вбачаю у прищепленні дитині любові до книги, навчанні учнів-читачів користуватися бібліотекою, її фондами, довідково-бібліографічним апаратом.

Повноцінне забезпечення інформаційних потреб школи – одна з основних функцій сучасної шкільної бібліотеки. Крім того, бібліотека не лише інформаційний центр, вона є культурним центром. Новий зміст і характер навчання залежить від завдань, які ставить перед собою бібліотека, від форм і методів її роботи.

 Національна доктрина розвитку освіти визначила сьогодні основним пріоритетом освіти впровадження сучасних інформаційно-комунікативних технологій, що забезпечуватимуть подальше вдосконалення навчально-виховного процесу, доступність та ефективність освіти, підготовку молодого покоління до життєдіяльності в інформаційному суспільстві. З огляду на це особлива роль належить такому структурному підрозділу школи, як бібліотека, що здійснює інформаційне, культурно-просвітницьке забезпечення навчального процесу як на уроках, так і в позаурочний час.

 У 2017 - 18 навчальному році бібліотека школи організовувала свою діяльність відповідно до регламентаційної  документації та нормативних документів (законів України «Про загальну середню освіту», «Про бібліотеки та бібліотечну справу») .

   Станом на 30 травня 2020 року бібліотечний фонд школи налічує 2930 примірників книг,  брошур, журналів. З них підручників та методичної літератури - 2894 примірники, дидактичної літератури - 36 примірники.

  Фонд художньої літератури - 2845 примірників.

   Забезпеченість складає:

  • підручниками: у  1-4 класах - 100%

                                 у 5-9 класах  -  90%

  • програмовою художньою літературою -  80   %
  • навчально-методичною літературою   -  60     %
  • довідковою літературою                       -   58     %.

   Кількість читачів становить:  38 учні, 15 працівників школи.

   У бібліотеці наявні:

  • приміщення для зберігання художньої, навчально-методичної та довідкової  літератури, періодичних видань, підручників  -   33 м2;
  • приміщення для збереження старих підручників – 10 м2;
  • інвентарні книги бібліотечних фондів -   2 шт.

  З метою реалізації основних своїх завдань бібліотекою проводиться систематична цілеспрямована робота. Зокрема , проведено такі заходи:

  • бібліотечні уроки (виховання культури читання, залучення учнів до пошуку  необхідної інформації, виховання навичок самоосвіти); тематика уроків дуже різноманітна: як правильно працювати з книгою, періодичною пресою, довідковою та енциклопедичною літературою, виховання бережливого ставлення до книги: «Здрастуй, бібліотеко!», «Як читати і берегти книжки»;
  • книжкові виставки, тематика яких різнопланова й охоплює всі напрямки навчально-виховної роботи;
  • огляди літератури (з правового виховання, морального та естетичного), що сприяють формуванню читацьких інтересів, залученню учнів до читання, знайомленню педагогічних працівників з новинками літератури;
  • доброчинні акції («Подаруй книгу бібліотеці»).

   Важливу роль шкільна бібліотека відігравала у вдосконаленні методичної роботи з педагогічними кадрами, акцентуючи увагу педагогів на нових методичних доробках,розробках, ідеях, концепціях щодо навчання й виховання школярів з орієнтацією на формування громадських якостей, гуманістичних ідеалів і загальнолюдських морально-етичних цінностей.

     У поточному навчальному році урізноманітнилися форми й методи роботи вчителів - предметників , класних керівників і бібліотекаря. Результатом цієї плідної співпраці була активна участь бібліотеки в проведенні предметних тижнів, олімпіад, виховних годин.

   Особлива увага приділялась упродовж навчального року збереженню, зміцненню та розширенню книжкового фонду. Робота бібліотеки була спрямована на допомогу учням школи краще оволодіти програмовим матеріалом, збагачувати знання, розвивати культуру читання, долучати учнів до культурних і духовних надбань, традицій, звичаїв, сприяти формуванню національної свідомості.

        Керує роботою бібліотеки вчитель  Роменська О.О.

Річний план роботи бібліотеки на 2020/2021 навчальний рік

План роботи шкільної бібліотеки на 2020/2021 навчальний рік

Аналіз роботи бібліотеки за 2019/2020 навчальний рік

 

Пошук
Годинник
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Архів записів
Погода

Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний хостинг uCoz